rome circus maximus_2

___________________________________

Circus Maximus was spared the fate of a fence and entrance fee after archaeologists completed its excavation in the late 19th century. السيرك maximus كان بمناي عن مصير سياج ورسم للدخول علماء الاثار بعد ان انتهت من الحفر في اواخر القرن التاسع عشر. The historic chariot racetrack of ancient Rome retains a bit of its history: it is now a runner’s track, sports park, and all-purpose green space in the heart of this sprawling, modern metropolis. الحلبه التاريخية عربة من روما القديمة ويحتفظ قليلا من تاريخها : وهو الآن عداء المسار والرياضة وبارك ، وجميع الاغراض مساحة خضراء في قلب هذا التمدد ، عاصمة الحديثة. Artfully—for the health of the urban landscape—Circus Maximus lies behind the fenced off Palatine hill, with a view of the ancient imperial palace. بدهاء - للمحافظة على الصحة من المناظر الطبيعيه في المناطق الحضريه - السيرك maximus الكامن وراء تطويق بلاطي هيل ، وذلك بهدف من القصر الامبراطوري القديم. And down the street is the Colosseum. وأسفل الشارع هو استاد. This makes the park a perfect rest stop between, or after, your tours of those iconic sites. وهذا يجعل بارك مثالي بين بقية وقف ، أو بعد ، يا ايقوني جولات من تلك المواقع.

rome circus maximus_1 All hippodromes (horserace parks) in ancient times were built with banked sides as bleacher seats for spectators, either landscaping the earth or as built structures. جميع hippodromes (horserace الحدائق) في العصور القديمة وقد بنيت مع الجانبين كما حفظها المبيض مقاعد للمتفرجين ، اما زراعة الارض او بناء الهياكل. Circus Maximus was the largest of its kind, able to hold 250,000 spectators. Maximus السيرك هو اكبر معرض من نوعه ، قادرة على اجراء 250000 متفرج. The chariot races held at the park were popular sports attractions with Romans. وقد عقد في سباقات عربة الحديقة هي الرياضة الشعبية الجذب مع الرومان. They often bet on the charioteers, who were the sports celebrities of their time. وكثيرا ما رهانا على charioteers ، كان من مشاهير الرياضة من وقتهم.

Today you can experience a touch of that ancient atmosphere when you stand on the gravel track at Circus Maximus. اليوم يمكنك تجربة لمسه من ان الغلاف الجوي القديم عندما نقف على المسار الحصى في السيرك maximus. It’s easy to imagine the rumble of the crowd, the stirring horses, the chariot wheels creaking on their axels. ومن السهل تصور الدمدمه من الحشد ، واثارة الخيل ، وصرير عجلات العربة على axels. Today the park is a quiet space that holds a ghostly aura. اليوم هو الحديقة الهادءه الفضاء ان يحمل هالة شبحي. Look around. ننظر حولنا. The grass on the steep embankments ripples in the breeze. العشب على الحواجز حاد في موجات نسيم. Even with a couple hundred people milling about this enormous recreation park, you feel the space’s immensity. وحتى مع وجود بضعة مئات من الاشخاص حول هذا الطحن والترفيه الهاءله بارك ، وكنت تشعر 'sضخامه الفضاء. The center knoll is a good place to find a picnic spot. مركز الربوة هي مكان جيد للعثور على نزهة في الحال. A wall once stood here that separated the 800-foot (250-meter) track. جدار مرة واحدة وقفت هنا التي تفصل 800 قدم (250 مترا) في مسارها الصحيح.

The south embankment sits higher than the north. يجلس في جنوب السد العالي من الشمال. Near its center is a wide platform with a dozen benches facing the track. بالقرب من المركز هو منهاج على نطاق واسع مع اثنتي عشرة مقاعد التي تواجه المسار. This is where the emperor and his entourage would have sat during the races. هذا هو المجال الذي يمكن فيه الامبراطور وحاشيته أن جلس خلال البطولات. Today it’sa good spot to survey the Palatine (one of the seven Roman hills) and its excavated architecture. اليوم it'sa بقعة جيدة لمسح بلاطي (واحدة من سبع تلال الرومانيه) والعمارة المحفوره. For a closer look at an excavation-in- progress, the east end of the “Massimo” holds ancient structures that historians believe where the horse stables and dress areas of the chariot riders. لإلقاء نظرة فاحصة على وجود الحفريات الجاريه ، والشرق نهاية "ماسيمو" يحمل الهياكل القديمة ويعتقد المؤرخون ان فيها اسطبلات الخيل واللباس عربة مناطق من سائقي الدراجات البخاريه.

rome circus maximus_3 A softball diamond is roughly outlined at each of the corners on the track. أ السوفتبول الماس تقريبا المبينه في كل من زوايا على المسار الصحيح. Teens gather here after school and on weekends for pickup games. مراهقون نجتمع هنا بعد المدرسة في عطلة نهاية الاسبوع والالعاب من اجل الشحن. You’ll find morning and evening joggers working their way around the track. ستجد الصباح والمساء joggers العمل في طريقهم حول المسار. I saw couples from three generations taking evening strolls. رأيت ثلاثة أجيال من الازواج اخذ التجوالات مساء. Lovers lie entwined on the center embankments. عشاق تكمن يمكن فصله عن مركز الحواجز. Dogs chase balls down the track. مطاردة الكلاب الكرات الى اسفل في مسارها الصحيح. And lots of people hang about on the sidelines, watching all this activity around the green-grass bowl in which the park sits. ووجد الكثير من الناس عن تعليق على الهامش ، ومشاهدة كل هذه الانشطه في جميع انحاء العشب الاخضر - سلطانيه في الحديقة العامة التي يشترك فيها.

Food and Drinks at Circus Maximus المأكولات والمشروبات فى السيرك maximus
Snack & drink carts are all over Rome because there are so many tourists and countless sites both large and small around the city. & العربات الخفيفه والشراب هي في جميع انحاء روما لان هناك الكثير من السياح وعدد لا يحصى من المواقع الكبيرة والصغيرة على السواء في جميع انحاء المدينة. Roman snack carts are unlike any I’ve seen in most European cities, and certainly in America. الرومانيه العربات الخفيفه هي على خلاف أي لقد شهدت في معظم المدن الاوروبية ، وبالتأكيد في امريكا. I liken the Roman snack carts to delicatessens on wheels, because in them you’ll find freshly made sandwiches, pizza, fresh fruit, ice cream, and the assortment of sweet/salty snacks. أشبه الرومانيه العربات الخفيفه الى delicatessens على عجلات ، لأن فيها ستجد طازجه تقدم الساندويتشات البيتزا والفواكه الطازجه والأيس كريم ، ومجموعة متنوعة من حلوى / وجبات خفيفة مالحة. Bottled water, soft drinks, wine and beer wait to quench a thirst. المياه المعباه في زجاجات والمشروبات غير الكحوليه ، والنبيذ والجعه الانتظار لارو التعطش. You’ll find a snack cart along the Via del Cerchi on Maximus’ north side, and one on the Emperor’s viewing platform on the south side (Via del Massimo). ستجد العربة الخفيفه على طول طريق cerchi دل على maximus 'الجانب الشمالي ، واحد على الامبراطور مشاهدة منهاج على الجانب الجنوبي (عن طريق ماسيمو ديل). At other times, as well, I’ve seen the odd wandering cart close to the busy street corners. وفي أوقات أخرى ، وأيضا ، قمت شهد الغريب تجول عربة قريبة الى مشغول زوايا الشوارع.

(read more about (أقرأ المزيد عن Circus Maximus highlights here ويبرز هنا السيرك maximus ) (

Share and Enjoy: These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages. تبادل والتمتع : هذه الايقونات صلة الاجتماعية لوضع مؤشرات مرجعيه المواقع حيث قارئات يستطيع شاركت واكتشاف ما هو جديد صفحات الويب.
  • Digg
  • del.icio.us
  • Netscape
  • NewsVine
  • Reddit
  • StumbleUpon